Tina Lindholt

Tina har langt brunt hår, smiler

Mit navn er Tina Lindholt og jeg er født i 1972.

Jeg er uddannet pædagogisk assistent.

Jeg har været dagplejer siden 2009.

Jeg er selv en person der nyder at være meget ude, så vi er ude i næsten alt slags vejr. Dog ikke for enhver pris. Der vil selvfølgelig blive taget hensyn til børnenes alder og behov.

Jeg arbejder ud fra “de grønne spires” principper, men har valgt flaget fra, da det administrative vil tage for meget af min tid. Tid jeg føler der vil gå fra børnene.

Men jeg er også en kreativ person, som nyder at laver små kreative ting med børnene. Det kan fx være forskellige male projekter, eller pynte ting der er lavet af naturmaterialer.

Tinas have med høje træer, rutsjebane og legehus

Jeg bor sammen med min kæreste i et dejligt hus på Rs. Hansens Alle, hvor vi har en dejlig lukket have.

Selv har jeg fire børn fra 1996, 1997, 1999, 2007og en bonusdatter fra 2000.

Min familie indgår som en del af dagligdagen, når de er hjemme.

Dagplejebørnene får på den måde en tæt relation til dem også.

I huset bor også vores kat og i en voliere udenfor har vi forskellige fuglearter, som børnene hjælper med at passe. De følger dem også med stor interesse, når der kommer fugleunger i rederne.

Legeværelse ved Tina Lindholt

Dagligdagen:

Vi benytter os meget af byens mange muligheder. Som fx legepladser, skoven, engen, søerne, åen, byparken eller en gåtur, hvor vi måske møder en bus, en traktor eller en sommerfugl.

Men både børnene og jeg nyder også en hyggedag hjemme i haven.

Det har stor betydning for mig, at børnene har en både hyggelig, tryg og kærlig hverdag med en rolig atmosfære, hvor der er tid og ro til at tage sig af hvert enkelt barns forskelligheder.

Jeg nyder at være sammen med børnene og medvirke til, at udvikle deres sociale kompetencer, de sproglige og motoriske færdigheder.

Jeg lægger særlig vægt på:

• At børnene får en tryg og kærlig hverdag i en hjemlig atmosfære, hvor de lærer at tage hensyn til hinanden, dyrene og hvor de kan udvikle sig i deres eget tempo uden stress og jag.
  • At børnene får lov til at udvikle sig og prøve kroppens grænser af.
  • At der er ærlighed og god kommunikation imellem forældre og dagplejer.
ForældresamarbejdeStørstedelen af den daglige dialog har vi, når I henter og bringer. Men jeg lægger også billeder og en lille tekst ud, som omhandler ugens forløb. I kan derefter se det på aula.

Sovetid er individuelt, men som udgangspunkt, så sover de, der har behov for det, morgen/formiddagssøvn mellem kl. 6.30- 8.00

Middagssøvn tager vi fra kl. ca. 12.00 og frem til barnet vågner.

I vores baggang har hvert barn sin egen knage og en kurv med barnets navn på. Kurven er til barnets skifte/udetøj.

På opslagstavlen vil i f.eks. kunne finde info om ting vi laver i dagligdagen, ferie og gæstepleje.

Der er mulighed for, at barnets tøjkurv og barnevogn står her i løbet af ugen. Dog skal det tages med hjem hver fredag og gennemgås for evt. mangler.

Mandag: Kl. 06.15-16.00
Tirsdag:   Kl. 06.15-16.00