Legestuen

Hver dagplejer er tilknyttet en legestuegruppe med 2- andre dagplejere, som minimum hver anden uge mødes i hel- og halvdagslegestuer. Her gør barnet sig erfaringer med at være en del af større gruppe børn, hvor det kan øve sig i at indgå i nye relationer og være en del af et større fællesskab, så barnet herigennem rustes til at komme i børnehave.

Legestuen giver et andet læringsmiljø og mulighed for at lave nogle andre aktiviteter end i dagplejehjemmet. Typiske aktiviteter som finder sted i legestuen vil være sang, rytmik og andre alderssvarende motoriske udfoldelser, der udnytter det at være mange og have god gulvplads. Legestuen giver også mulighed for at aldersopdele børnene og dermed give dem anderledes, alderssvarende oplevelser og udfordringer.

I legestuegruppen arrangeres der også mindre ture og forældrearrangementer, ligesom vi laver aktiviteter sammen med børnehusene.

Traditioner

Vi fejrer og forbereder årets højtider. Derudover har vi flere traditioner hen over året. De fleste i samarbejde med områdets børnehuse.

Vi holder: Dagplejedag, Snubledag, Grønne Sammen og affaldsindsamling.                                                                         Alt sammen noget i løbende vil kunne læse mere om på Aula.

Legestuen pjece.pdf

Shape Created with Sketch.