Susanne Jensen

Jeg hedder Susanne Jensen. Jeg er født i 1968, er gift med Arne, vi har 2 voksne sønner, som er udeboende.

Jeg er uddannet social og sundhedshjælper, hvor jeg kørte i hjemmeplejen i mange år, men har siden 2006 arbejdet med børn som pædagogmedhjælper og dagplejer.

Susanne Jensen hus

Jeg bor i et børnevenligt kvarter med stisystem og tæt på legeplads og skov, som vi bruger meget.

Det er få dage om året vi ikke kommer ud.

I min dagpleje er der plads til leg og bevægelse og jeg vil gøre alt for, at det skal være så trygt og hjemligt som muligt.

Jeg deltager i grønne spirer.

Børnene er lige så stille blevet afleveret og vi sidder og læser og snakker om de dyr, der i bogen og siger, hvad de siger, et barn begynder at lege hund og kravler rundt og siger vov vov, et andet barn begynder at sige miav og så leger børnene katte.

Vi spiser hjemmelavede boller m.m. og de børn, der trænger til at blive skiftet eller komme på potte bliver det, derefter går vi ud for at lege i haven. Efter der er blevet gravet i sandkassen og kørt på scootere, er der et barn der får øje på en mariehøne, vi snakker om det kan være evigglad fra sangen mariehønen evigglad, 2 af børnene vil gerne have den på hånden, hvor den kravler rundt og børnene griner, da det kilder, når den kravler rundt.

Vi går ind og de børn, der ikke selv kan tage tøjet af bliver guidet og hjulpet med det.

Børnene får vasket hænder og så spiser vi frokost og snakker om mariehønen og børnene griner, da vi snakker om at det kilder, når den kravler rundt på hånden.

Efter frokost bliver børnene skiftet eller sidder på potte og derefter bliver alle puttet.

Om eftermiddagen bliver der serveret frugt og boller og børnene bliver hentet.

Traditioner:

Fastelavn, slår katten af tønden med legestuen.

Dagplejedag

Julegudstjeneste og julefrokost

ForældresamarbejdeSamarbejde med forældrene om barnets trivsel, læring, udvikling og dannelse er en vigtig del af barnet liv, derfor regner jeg med, at der er åbenhed og ærlighed imellem forældrene og mig
SovetidDet er meget vigtigt at dit barn får sin søvn, for at det kan trives og udvikler sig, derfor bliver alle børn puttet efter frokost, hvis det har brug for en formiddagssøvn, får barnet også det

Jeg går i heldagslegestue hver 14. dag, hvor vi mødes med andre dagplejebørn og dagplejere.

Jeg mødes også med min legestuegruppe ca. 1 gang om ugen, enten på legepladsen eller andre steder.

Barnevognen skal med hjem til weekenden.

Jeg er ikke ryger og det er et ikke ryger hjem.

Mandag: Kl. 6.15 - 16.00

Tirsdag:   Kl. 6.15 - 16.00