Mona Rasmussen

Jeg hedder Mona, er født i 1961.

Har været dagplejer siden 1985 og er gift med Flemming. Vi har to voksne sønner, to svigerdøtre og tre børnebørn.

Jeg lægger vægt på at skabe en tryg og god hverdag for børnene, hvor de kan lege og udforske verden på hver deres måde, samt blive udfordret og aktivt deltage i fælles aktiviteter.

Tid til fordybelse og øve, at blive selvhjulpen.

Nærvær, respekt og anerkendelse for det enkelte barn er af stor betydning.

Naturen er en rigtig god udviklingsplads for børn, så derfor har jeg altid brugt naturen meget i det daglige.

Siden 2014 har jeg haft certifikat og grønt flag fra Grønne Spirer, som har fokus på udeliv, natur og miljø samt en grøn og sund hverdagskultur i dagplejen.

I 2016 fik jeg et grundkursus i Marte Meo metodens teori og praksis. En anerkendende og udviklingsstøttende metode, som bruges i daglig pædagogisk praksis.

I 2019 blev jeg certificeret Mindful Dagpleje. Arbejder ud fra de 8 mindfulness principper og NOAK- modellen, der giver fokus på børnenes initiativer, positive intentioner og styrker. Bevidst nærvær i børnehøjde. Børnemeditationer og mindfulness aktiviteter.

Plads til leg udenfor

Jeg bor i Vindum, en lille landsby mellem Bjerringbro og Rødkærsbro. Altså på landet, tæt på natur og skov. Mine have er indrettet med fokus på natur og udeliv med bl.a. shelter og bålplads.

En dag i dagplejen:

Stille og rolig morgen. Leg og hygge, indtil alle er kommet. Morgensøvn for de mindste.

Ca. 8.30 er der formiddagsmad, derefter går vi ud.

Aktiviteter i haven, på legepladsen eller markvejen rundt. Måske går turen til Tange sø eller Vindum Skov.

Ofte nydes frokosten i det fri, alt efter vejr og børnenes alder.

Middagssøvn, som for de ældste kan foregå i shelter i de lune måneder. Der vil vi også typisk være ude det meste af dagen.

Eftermiddagsmad og leg til alle er afhentet.

Dagen igennem har vi fokus på vores styrkede pædagogiske læreplaner, som bliver flettet naturligt ind i vores hverdag.

DagplejepædagogInger Skovgaard Pedersen Mobil: 21 26 73 91

Jeg lægger vægt på et godt samarbejde med forældre, hvor alle føler sig trygge og velkommen i mit hjem.

Gensidig respekt og åbenhed.

God dialog om barnets udvikling og trivsel.

SovetidJeg tager hensyn til det enkelte barns søvnbehov og med hensyntagen til dagens gang i dagplejen, i samarbejde med forældre.
Praktisk informationLegestue: Vi er i heldagslegestue i Aktivitetshuset i Bjerringbro en gang om ugen. Børnene bliver afleveret og afhentet der.

Mandag: Kl. 6.15 - 16.00

Tirsdag: Kl.  6.15 - 16.00