Mette Heegaard Juul

Mette Heegaard

Jeg hedder Mette Heegaard Juul og født i 1970. Jeg er gift med Lars, sammen har vi tre børn fra henholdsvis 1993, 1995 og 2002.
Jeg har været dagplejer siden 1995 og nyder altid at være sammen med jeres skønne børn.

I min fritid bruger jeg meget tid på at gå at hygge om min familie, vores hus og have, samt vores kat, fugle og høns, som også er en del af dagligdagen her i min dagpleje.

Huset

Vi bor på en lukket villavej tæt på skov, legeplads, børnehave og skole.
I mit hjem er der en kat, ude har vi høns og fugle i voliere.

6.15 - 8.30: Modtagelse af børn. Nogle får en lille lur

8.00 – 9.00: Formiddagsmad

9.00 – 11.00: Fri leg hvor vi laver en af dagens aktiviteter, afhængigt af hvad der er stemning for.
Det kan fx være give dyrene mad og samle æg. Synge og danse, tage på legepladsen (evt. med madpakker) og i skoven. Besøge kollegaer og andre børn, være kreativ.

11.00 – 12.00: Frokost, hvor vi hjælper hinanden med at dække bord

12.00 – 12.30: Gør klar til middagssøvn

12.30 - ?: Middagssøvn hvor alle børn sover til middag

? – 15.00: Når børnene vågner, er der eftermiddagsmad

15.00 – 16.00: Fri leg samt afhentning af børn

Dette er cirka tider, så I kan få en fornemmelse af, hvordan en dag her i dagplejen foregår. Der vil selvfølgelig være tilpasning til det enkelte barn.

DagplejepædagogMette Fink Knudsen Mobil: 41 71 91 57

I samarbejdet om jeres barn, er det vigtigt for mig, at vi har en god, åben og ærlig kommunikation. På den måde kan vi skabe en god og tryg hverdag for jeres barn.

Sovetid

Børns søvn er vigtig for deres udvikling. Hos mig sover alle børn middagssøvn. Nogle af de små har brug for en formiddagslur i en periode.

Jeg lægger vægt på, at børnene som udgangspunkt får lov til at sove til de vågner af sig selv.

Barnets taske skal indeholde:

- 2 sæt undertøj

- 2 sæt tøj

- 2 par strømper

- en ekstra sut

- Hagesmæk - efter behov

- Overtøj/fodtøj der passer til vejret eller årstiden

Alle børn må gerne medbringe en hel pose bleer, så gør jeg jer opmærksom på, når den er ved at være tom.

Hvis jeg er syg, stilles taskerne i barnevognen i garagen, der så vil være åben. Hvis det skulle ske, at jeres barn bliver syg, vil jeg gerne have en sms eller et telefonopkald aftenen inden eller så tidligt på dagen som muligt.

Mandag: Kl. 6.15-16.00

Tirsdag:  Kl. 6.15-16.00