Lene Bach Frederiksen

Lene Bach

Mit navn er Lene Bach Frederiksen. Jeg er gift og bor sammen med min mand Kim i et hus på Kaj Munks Vej med dejlig plads både ude som inde.

Jeg har været dagplejer siden d. 11.03.2002, og jeg nyder mit arbejde med de små.

Det meste af min fritid bruger jeg på min familie, vores hus og have. Vi har 2 piger, begge udeboende årgang 1992 og 1995, samt et barnebarn, som jeg holder meget af at hygge om.

Som dagplejer sætter jeg pris på at skabe ro og tryghed for børn og forældre.  Samtidig sætter jeg stor pris på at være med til, i samarbejde med forældrene, at udvikle de smås færdigheder, sociale kompetencer og livsglæde.

Mit overordnede mål er at give børnene en tryg og stabil hverdag med sjov og leg; både indendørs og udendørs.

Plads til leg udenfor

Min dagplejes adresse er Kaj Munks Vej 134 i Bjerringbro. Det er en fritliggende rummelig villa med stor have.

Huset.

Dagplejen er en integreret del af vores hjem.

Der er et legeværelse med legetøj til børnene, men hos os må børnene være i størstedelen af huset, dvs. at der kan leges i både køkken, stue osv.

Udeplads.

En stor del af vores have er indrettet til dagplejebørnene, med stor sandkasse, legehus, diverse legetøj samt terrasse med mulighed for at kunne spise ude.

Jeg indretter så vidt muligt ”dagens program”, ud fra hvordan stemningen og humøret i børneflokken er.

Kl. 6.15 - 9.00 børnene kommer og vi siger godmorgen - nogle børn sover evt. en morgen lur

Herefter spiser vi “boller” (ca. kl. 9.00)

Når vi er færdig med at spise boller, har vi aktiviteter som eks. kunne være: ude at lege i haven - gå tur gerne i skoven - på besøg hos anden dagpleje - legestuedage - inde dage med leg, sang/musik, tegne/male alt afhængig af vind, vejr og børnenes behov. (ca. til kl. 11- 11.30)

Derefter rydder vi op, spiser “rugbrød” og alle børnene kommer ud/ind at sove. Nogle sover længere end andre.

Frugt. (Ikke alle har mulighed for det, enten sover de længe eller også er de hentet.)

Børnene bliver hentet.

Aktiviteter

Vores aktiviteter i dagplejen er meget indrettet efter vind, vejr, børnenes alder, kunnen, lyst og interesser. Sommer og “godt” vejr er vi næsten altid ude i. Her leger vi eks. i sandkassen, er i skoven, på tur til søen for at fodre ænderne, hoppe i vandpytter, bygger snemænd osv. På “inde dage” leger, hygger, læser, synger/hører musik, hopper i Fat Boy, osv.

Traditioner

Sammen i vores legestuegruppe holder vi fastelavn og slår katten af tønden i vores aktivitetshus.

Til Påske, er vi ude at finde påskeharen, sammen med legestuegruppen.

Til Jul, holder vi julefrokost og juletræsfest i vores legestuegruppe i aktivitetshuset og går i kirke.

Vi laver julegaver “Hemmeligheder”

I maj holder vi dagplejedag, som er en landsdækkende dagplejedag.

Børnenes fødselsdag bliver fejret - i samarbejde med forældrene.

Formiddagslegestue

Vi mødes enten i vores aktivitetshus eller ude, alt efter årstiden, hvor vi har rigtig mange dejlige aktiviteter som bl.a. kunne være:

I Aktivitetshus: hygge - leg - sang - tegne/male osv.

Ude: lege på legepladser - tur i skoven - fordre ænder osv.

Heldagslegestue:

En gang om måneden holder vi heldagslegestue.

Barnet bliver afleveret i Aktivitetshuset til normal tid. Her skal I medbringe taske og barnevogn/dyne osv.

Dagen forløber stort set som “hjemme” med forskellige aktiviteter ud fra Viborgs læreplanstemaer.

Mens børnene sover, laver vi voksne læreplan -TOPI - planlægger legestuedagene osv. Barnet bliver hentet i Aktivitetshuset til normal tid.

Dagplejepædagog

Inger Skovgaard Pedersen Mobil: 21 26 73 91

Jeg prioriterer en god dialog med forældrene højt, spørg endelig hvis der skulle være noget, I er i tvivl om.

Det er et dagplejehjem, men samtidig et privat hjem. Her respekterer vi hinanden og har plads til alle.

Vi skal alle respektere børnenes søvn, derfor parkeres der på vejen, da børnenes barnevogne står i carporten. Ofte er der børn der sover ved aflevering og afhentning.

Jeg tror på, at et imødekommende miljø gavner børnene, så vandstenen i forhaven er til pynt, kun se, ikke røre.

Sovetid

De mindste har som regel behov for en morgen lur, det er indtil kl. 8.30-9.00, så de kan være med til dagens aktivitet.

Alle børn sover/hviler over middag, i forhold til deres behov. (I samarbejde med forældrene)

Ved start i dagplejen vil der blive udleveret en lille bog, hvori der vil stå hvad barnets taske skal indeholde. Som hovedregel er det ekstra tøj - regntøj - udetøj alt efter årstiden - håndklæde - klude osv.

I skal også selv medbringe bleer, (jeg skal nok sige til i god tid når der skal ”friske” forsyninger til).

Husk at medbringe en sut eller andet, som barnet føler sig tryg ved.

Hvis jeres barn bliver syg, bedes jeg kontaktes på telefon eller sms, også når barnet igen er rask.

I min åbningstid kan jeg kontaktes telefonisk/sms på min mobil. Udenfor min åbningstid er I velkommen til at sende en sms, men I skal ikke forvente svar med det samme.

Hvis jeg evt. blive syg, vil I blive ringet op tidligt om morgenen af dagplejekontoret. Her vil I få tilbudt en gæstedagplejeplads. I kan altid hente jeres barns taske og barnevogn hos mig. Jeg vil stille tasken i jeres barnevogn, som vil stå i carporten eller på den lille terrasse. Hvis ikke barnet bruger barnevogn, vil tasken stå i carporten.

mandag: Kl. 6.15 - 16.00

tirsdag:   Kl. 6.15 - 16.00