Karin Rasmussen

Mit navn er Karin Rasmussen. Jeg er gift med Henrik, og vi har sammen tre børn på henholdsvis 33, 29 og 25 år, som alle er flyttet hjemmefra. Derudover har vi en dejlig labrador, som hedder Buller. Han er i køkkenet, bag en plexiglasplade, så han kan se børnene og de kan se ham, men uden at de kan komme til ham.
Jeg har været ansat som dagplejer siden 1996, og jeg har fulgt Viborg Kommunes kurser. Jeg nyder mit arbejde med børn.

Jeg sætter stor pris på at skabe ro og tryghed for børnene, så både de og ikke mindst jer som forældre, kan føle jer trygge hos mig.

Jeg lægger vægt på at give børnene en tryg og stabil hverdag. Jeg lægger også stor vægt på at udvikle og selvstændiggøre det enkelte barn, styrke deres sprog og motorik. Børnene deltager også i dagens gøremål, såsom at dække bord, oprydning mv. Jeg indretter dagen ud fra stemningen og humøret i børneflokken.

Plads til leg udenfor

Vi bor i et dejligt og stort lyst hus, der er røgfrit, i et roligt kvarter. Til børnene har jeg en stor dejlig legeplads, der består af et legehus og en stor sandkasse, hvor børnene rigtig kan boltre sig.

En dag hos mig kl. ca. 06.20, hvor de første poder kommer ind ad døren. Når vi har sagt farvel til mor/far, leger og hygger vi.

Klokken ca. 08.15, når de sidste poder er kommet, spiser vi formiddagsmad.

Herefter foregår dagens aktiviteter, som kan være besøg hos en kollega, biblioteksbesøg, legeplads eller bare leg herhjemme enten ude eller inde.
Klokken 11.00, spiser vi rugbrød og grønt, og derefter er det tid til en velfortjent middagslur.
Omkring kl. 14.30 er alle mand oppe igen, og vi spiser frugt og lidt brød.

Derefter leges der ude eller inde, indtil mor/far kommer igen.

ForældresamarbejdeJeg prioriterer en dialog med forældrene meget højt. Jeg synes det er meget vigtigt at være åben og ærlig overfor hinanden, og jeg vil gerne at i spørger mig, hvis der skulle være det mindste i er i tvivl om.
Jeg vil gerne have, at børnene er afleveret inden kl. 09.00, da det er det tidspunkt vi tager ud af huset på. Ellers kan vi aftale at de afleveres, der hvor vi går hen.
I må gerne skrive eller ringe til mig om aftenen, inden kl. 21.30 - hvis barnet er syg eller holder fri.
Jeg skriver også gerne en besked til jer, hvis barnet er ked af det ved afleveringen, så i lige kan høre at der er ro på igen, så i kan få en god dag.
SovetidMin måde at håndterer barnets behov for søvn på er, at jeg har en aftale med forældrene om, at de om morgenen siger, hvis barnet har sovet dårligt om natten. Så kan jeg herfra vurdere om der er brug for en lille formiddagslur, eller om det enkelte barn skal spise tidligere og puttes før end normalt.

For at vi kan udfolde os på alle måder i hverdagen, er det vigtigt at i husker tøj til årstiderne.
Fodtøj: støvler, gummistøvler, sko, sandaler
Overtøj passende til årstiderne: solhat, regntøj, termotøj, flyverdragt, hue og vanter

Derudover skal der være: ekstra tøj, undertøj, strømper, hagesmæk (efter behov), vådservietter, lommeletter og poser til snavset tøj. Alt dette får barnet en kasse til hos mig, som jeg har stående under puslebordet. I får besked når jeg mangler noget deri.
Hvad bleer angår, tager i bare en pakke med af gangen, så siger jeg til i god tid, når vi mangler ny forsyning.
Barnevognen må gerne stå her, også i weekenderne, hvis i ikke selv bruger den der. Men til ferierne vil jeg gerne i tager den med hjem.

Hvis jeg bliver syg, bliver i ringet op tidligt om morgenen af en af dagplejepædagogerne. Her vil i få tilbudt en gæsteplejeplads, hvor barnet skal være til gæstedagplejeren giver jer besked om, at jeg er rask.

Jeg stiller børnenes kasser med tøj i, ud i deres barnevogne, så i bare kan hente det heroppe på vej til gæstedagplejen. Hvis det er børn som sover indenfor, stiller jeg kasserne ovre ved barnevognene.

Mandag: Kl. 06.15 – 16.00
Tirsdag: Kl. 06.15 – 16.00