Jytta Schaksen

Jeg hedder Jytta Schaksen og er gift med Per og bor i et dejligt hus.

Jeg blev ansat som dagplejer i nov. 1991 og nyder stadig at være sammen med børnene.

Det vigtigste for mig er at barnet føler tryghed hos mig, da det er vigtigt for at barnet kan udvikle sig. Når jeres barn kommer i mit hjem, er det en del af min familie og det vil altid blive behandlet, som var det mit eget barn.

Jeg prøver at give barnet nogle gode oplevelser og hjælpe dem til at udvikle de kompetencer, de har, så de hele tiden kommer videre.

Jeg har et dejligt legeværelse med en vinkebænk, hvor vi også kan følge, hvad der sker på vejen. Vi er også i mit køkken-alrum og der er gulvvarme over det hele.

Ude leger vi i en dejlig stor gårdhave med overdækket terrasse og vi har en dejlig stor græsplæne, hvor vi også kan udfolde os.

Vi samles kort om morgenen om et par sange, som børnene er med til at bestemme.
Derefter får vi en bid brød (el. vi tager brød med på tur).

Dagens aktivitet starter og det kan være en tur ud i skoven eller til vores lille plads ved søen, hvor vi har alle muligheder for at udforske og øve motorik.

Vi starter frokosten mellem kl.11.30 og 12.00 alt efter børnenes alder og hvor trætte de er. Så længe de sover i barnevogn, sover de så længe de kan. Når de kommer ind at sove vækker jeg dem mellem 14.00 og 14.30.

Vi spiser frugt til eftermiddag og leger så indtil de tager hjem.

Mine forventninger til kommende forældre er:

• gensidig respekt
  • ærlighed
  • at I kommer til mig, hvis der er noget, som I undrer jer over.
SovetidEt barn som er træt, kan ikke lære noget, så derfor er der altid plads til en lur.
Det kan være, hvis barnet er under et år el. hvis det møder tidligt.
Det kan også være, hvis det har sovet dårligt om natten.
Det er vigtigt for mig at vide om barnet sover med et sovedyr eller andet, som gør det rart for barnet at sove.

Jeg vil gerne have en hel pakke bleer ad gangen og en pakke engangsklude, som jeg så disponerer over og giver besked i god tid om, når jeg mangler igen.

Til legestuen skal I have en taske med skiftetøj og bleer i.

Hvis jeg mod forventning bliver syg, er der altid mulighed for at komme ind efter barnets ting i skuffen.

mandag:  Kl. 6.15-16.00

tirsdag:  Kl. 6.15-16.00