Heidi Hougaard Jensen

Heidi går udenfor, har mørkt hår

Jeg hedder Heidi og er 45 år gammel (1975) og jeg har været dagplejer siden 2010. Jeg er gift med Flemming, som er tømrer. Han er ikke hjemme om morgen når børnene kommer, men er næsten altid hjemme om eftermiddagen, så de når lige at sige hej til ham. Vi har 2 piger Cecilie på 19 år og Julie på 17 år.

Jeg lægger stor vægt på at børne har det godt med hinanden, og at de lærer at de skal være gode ved hinanden. De lærer at blive selvstændige og klar til børnehaven. De skal lære at tage tøj på selv og hjælpe andre børn og kan indgå i et børne fællesskab.

Heidis hus med gang og legeværelse

Når man kommer hos mig, er der en baggang, hvor barnet har en kasse de har deres tøj i, og der er et billede på af hvert barn. Så er der adgang til køkkenet, hvor vi sidder og spiser, og lige ved siden af køkkenet er legeværelset. Der er et bord hvor de kan lege ved og de store børn kan kravle op på og kigge ud ad vinduet og se når skraldemanden kommer om morgen eller vinke farvel til mor eller far.

Vi har også 2 katte (Bølle og Pjuske)

En hverdag hos mig foregår med at der er fri leg om morgen, indtil kl. ca. 8.30, hvor de spiser formiddags mad. Når vi er færdig med at spise, går vi som regel ud i skoven, legepladsen, leger ude på min lille legeplads, eller mødes med andre dagplejere. Vi kan også finde på at gå en tur ned i byen og handle lidt ind, eller bare kigge på det der sker nede i byen. Hvis der er dårligt vejr bliver vi inde og hygger os og laver lidt kreativt. Når vi kommer hjem, skal børnene have frokost, og derefter er de klar til at sove middagslur. Når de så kommer op af middagsluren er der lidt eftermiddags snack, og så når de lige at lege lidt inden de bliver hentet.

Vi har også nogle arrangementer / aktiviteter

Februar: fastelavn

Påske: æggejagt

Juni: sankthans

September: fotografering

Oktober: motionsløb (bl.a. scooter race og andre små løb)

December: finder julemanden i skoven og holde julefrokost i legestuen

Dagplejepædagog

Mette Fink Knudsen Mobil: 41 71 91 57

ForældresamarbejdeSamarbejdet mellem mig og jer forældre, er at vi kan snakke om de ting, der sker med jeres barn og hvad jeg forventer af jeres barn og jer. Jeg er også lydhør overfor, hvad I har at sige.

De små børn (ca. til og med 1 års tid) får altid en lille formiddags lur, når de møder tidligt, på 1 – 1 ½ times tid.

Når børnene har spist til middag, bliver de puttet imellem kl 12.00 – 12.30

I barnets taske skal der være:

2 par bluser

2 par bukser

2 strømper

2 bodystocking / undertrøjer

2 par underbukser

Sutter (hvis det bruges)

1 tynd elefanthue

1 tyk elefanthue

2 par strikvanter

1 par vinterluffer

(Alt efter årstid)

I tilfælde af sygdom:

Hvis der bliver ringet til jer om morgenen, om at jeg er syg, stiller jeg barnets taske ud garagen. Jeg plejer som regel også selv at skrive en sms til forældrene.

Barnevognen må stå hos mig, men skal tages med hjem om fredagen.

Barnet skal senest være hos mig kl. 9.00. Hvis der kommer noget i vejen for det, skal jeg vide det dagen før.

Mandag: Kl. 6.15 – 16.00

Tirsdag:  Kl. 6.15 – 16.00