Heidi Enevoldsen

Billede af Heidi Enevoldsen

Mit navn er Heidi Enevoldsen

Jeg bor sammen med min mand Christian og vores 3 børn, Sigrid (2014) Asger (2019) og Frederik (2020).

Min fritid bruger jeg på min familie, venner, campinglivet, og så går jeg på jagt.

Jeg har været ansat som dagplejer siden 2021.

Jeg sætter stor pris på at følge de helt små i deres udvikling, samt være med til at bidrage til samme.

Min største ambition med jobbet er at styrke børnene og skabe de bedst mulige rammer for børnenes videre rejse igennem livet.

Jeg bestræber mig på at udvikle børnenes kompetencer og støtte dem i deres udvikling.

Jeg har stort fokus på motorik, og jeg er glad for udelivet, så i min dagpleje bruger vi bl.a. naturen til at styrke motorikken, til læring, leg, udvikling og brug af sanserne.

Vi tager tit på udflugter, det kan fx være at tage hen og fodre heste og høns, en tur i skoven, på legepladsen, løbe op og ned ad bakkerne, eller ud og finde vandpytter, vi kan hoppe i.

Vi mødes gerne med kollegaerne og deres børn, så de kan lege med.

Udendørs legeområde ved dagplejer Heidi Enevoldsen

Mit hjem er sådan indrettet, at I kommer ind ad døren i carporten og ind i en lys entré. Her opbevares alt børnenes overtøj, sove tøj, ekstra tøj, huer, vanter mm.

Inde i huset har jeg et stort dejligt køkken og stue i et rum med loft til kip.

Jeg har et legeværelse kun til at lege, danse og udfolde sig i. Her kan børnene være kreative og bruge deres livlige fantasi.

Børnene må være i hele huset og lege, dog er dørene til soveværelset og mine egne børns værelser lukket.

Her hos mig er det vigtigt, at børnene føler sig trygge og hjemme.

Udenfor har jeg en skøn indhegnet have med gyngestativ, sandkasse, legehus og masser af fliseplads til at køre scooter race på.

Dagen hos mig starter med at modtage børnene.

Jeg vil gøre mit bedste for, at jeres barn får en god dag med masser af omsorg, nærvær, og hvor det hjemlige giver tryghed for barnet.

Jeg laver forskellige ting med børnene, både inde og ude.

Det kan fx være læsning, sang og musik, bage, tegne, sansemotorisk træning, bygge baner, udflugter, deltagelse i de forskellige gøremål, være kreativ efter årstiderne og de forskellige traditioner.

Nogle dage går vi på besøg eller får besøg af en anden dagplejer og hendes dagplejebørn, så børnene kan lege sammen, det er med til at styrke deres sociale kompetencer.

De børn som har behov for det, får en morgenlur.

Ca. kl. 9:00 får alle børnene tilbudt et formiddagsmåltid.

Ca. kl. 11:00 spiser vi frokost.

Til måltiderne servere jeg et frisksmurt fad med rugbrød, med forskelligt pålæg, børnene vælger selv, hvad de har lyst til at spise fra fadet.

Indimellem får vi også varm mad.

I tidsrummet fra ca. kl. 12:00 til ca. 15:00 sover alle børnene middagslur, så de er klar til resten af dagens udfordringer.

Når børnene har sovet en velfortjent lur, bliver de tilbudt et eftermiddagsmåltid, inden de skal hjem.

For mig er det vigtigt, at vi viser tillid, åbenhed, ærlighed og gensidig respekt for hinanden.

I mit arbejde er jeg fleksibel og forstående, så jeg møder forældre og børn, der hvor de er.

På det praktiske plan og af hensyn til planlægning af dagen, vil jeg rigtig gerne vide, hvornår børnene møder om morgen og bliver hentet om eftermiddagen.

De børn som har behov for en morgen/formiddags lur får det, efter aftale med jer forældre.

Middagsluren er typisk fra ca. kl. 12.00 og til barnet vågner.

Hvert barn har deres egen kasse med skiftetøj, ekstra sut og hagesmækker.

Kassen kommer med hjem i ferierne, så den kan opdateres, ellers skal jeg nok bede om tøj til kassen, hvis der mangler.

Skal barnet i gæstepleje, kan I få kassen med hjem, hvis I har behov for det.

Barnet skal have praktiske sko og overtøj med, der passer til årstiderne.

Om sommeren er det vigtig med solhat og solcreme, husk at smøre hjemmefra.

Det I ikke skal bruge i weekenderne, må gerne blive stående hos mig.

I tilfælde af jeg bliver syg, får I en sms og derefter bliver I kontaktet af kontoret vedr. gæstepleje, jeg stiller børnenes ting ud i barnevognen, så I kan hente det, hvis I ønsker det.

Husk at se på opslagstavlen, der står vigtige informationer.

Legestuen:

Formiddags legestue:

En gang om ugen deltager vi i legestue i et lokale i Rødkærsbro Hallen, hvor vi er sammen med 2 andre dagplejere og deres børn.

Vi laver aktiviteter og går hjem, når vi har spist frokost.

Heldags legestue:

Ca. en gang om måneden er vi i heldags legestue, hvor I forældre skal sørge for transport af barnevogn og kasse/taske til Rødkærsbro Hallen.

Børnene skal afleveres og hentes i legestuen.

Mine åbningstider er:

Mandag: Kl. 06:15 – 16:00