Gerda Møller

Gerda Marie Møller

Mit navn er Gerda Marie Møller. Jeg bor sammen med min mand Carl Peter, der er pensioneret. Vi bor i et dejligt hus med en stor børnevenlig have, der indbyder til leg og udvikling.

Vi har en datter, svigersøn og to børnebørn, som vi tilbringer meget tid med.

Jeg har været dagplejer siden 1985 og værdsætter arbejdet med at være med til at give børnene en god start på livet.

Jeg bestræber mig på kontinuerligt at dygtiggøre mig og holde mig opdateret med den nyeste viden inden for småbørnsområdet.  Jeg ser det som min fornemmeste opgave at hjælpe jeres børn med at blive trygge i interaktionen med andre børn og voksne.  Det er min overbevisning at børn, der føler sig trygge, har lettere ved at udvikle kompetencer, der gør dem til harmoniske, sociale, empatiske og nysgerrige individer.

Udelivet fylder meget i vores hverdag. Årstidernes skiften og naturens muligheder indgår som en naturlig del af hverdagen til leg og læring.

Plads til leg udenfor

Jeg bor i et dejligt område med lukkede stisystemer tæt på skov, sø, grønne områder og legepladser. Udelivet vægtes højt i vores dagligdag, hvorfor disse nære muligheder for forskelligartet leg og læring benyttes i rigt omfang.

Som person er jeg udadvendt, positiv og engageret i mit arbejde. Med denne tilgang ønsker jeg at støtte det enkelte barn i udviklingen af dets unikke personlighed.

Jeg ser det som en styrke for fællesskabet, at børnene bidrager med forskelligartede personligheder og egenskaber. Gennem leg og aktivitet kommer disse personligheder og egenskaber i spil og bidrager til barnets personlige udvikling samt gruppens sammenhold og interaktion.

Vi er rigtig meget ude, hvor vi følger årstiderne og de mange muligheder, der er heri, vi går blandt andet ture til skov, sø og legeplads samt leger i haven.

Indenfor bruger vi meget tid på læsning. Derudover synger og tegner vi samt laver diverse sjove aktiviteter, der passer til børnenes aldre.

De aktiviteter vi laver er tilpasset børnegruppen, børnenes alder og tager udgangspunkt i Viborg Kommunes læreplaner.

Vi følger årets traditioner og deltager aktivt heri.

Som udgangspunkt er vi i legestue en gang om ugen. Cirka en gang om måneden er vi i heldagslegestue i Aktivitetshuset på Skovvejen.

Jeg vægter det gode forældresamarbejde højt og tror på, at vi gennem åbenhed og dialog kan komme frem til løsninger, der passer til jeres barns unikke personlighed og udvikling.

Jeg har en positiv og anerkendende tilgang til arbejdet med at skabe en tryg og lærerig ramme for det enkelte barn i fællesskabet.

SovetidTil opstartsmødet snakker vi om jeres barns søvnbehov.

Til opstartsmødet aftaler vi, hvad der skal være i tasken i dagplejen.

Hvis jeres barn bliver sygt, ringer i til mig om morgenen. Når barnet igen er frisk til at komme i dagpleje kontakter i mig dagen før start.

Mandag:  Kl. 6.15-16.00

Tirsdag:   Kl. 6.15-16.00