Dorte Tranholm Madsen

Dorte har langt lyst hår og briller

Jeg hedder Dorte Tranholm Madsen

Har været dagplejer siden marts måned 2019, jeg er gift og vi har 2 hjemmeboende børn, der går på Egeskovskolen.

Som dagplejer er det vigtig for mig at vi har en god dag og min dagpleje er et rart sted at være, derfor prøver jeg at arbejde med at lære børnene hvordan man er en god kammerat/veninde.

Jeg er glad for naturen hvor vi kan være aktive og udfordre motorikken ved at løb, hoppe eller trille….

Dortes hus, der er rødt med carport

Mit legerum ligger i forlængelse af stuen og køkkenet, så der er masse af plads at lege på, men samtidig er jeg nærværende.

Jeg bor centralt i byen, med en stor dejlig lukket have, som børnene kan bolte sig i. I min have er der en stor sandkasse og der er mulighed for at børnene kan køre på små køretøjer, lege i legehus eller spille bold.

Udelivet sætter jeg pris på, både i haven, men også i skoven som kun er en lille gåtur væk og nyder det året rundt.

Vi har hund og han er meget børnevenlig, men den er ikke sammen med dagplejebørnene i løbet af dagen.

Dagen starter med en god velkomst ved at byde barnet velkommen og fortælle det var godt det kom i dag. Når alle børn er kommet, er der fri leg til kl. 9.00 hvor vi spiser formiddagsmad (boller og frugt)

Derefter kan vi være kreative, lege med trylle dej, tegne eller bage. Det kan også være vi synger, danser eller udfordrer motorikken med en forhindringsbane eller lave en hule af tæpper.

Omkring kl. 9.45 går vi ud og leger i haven eller går en tur til en legeplads.

Ved 11-tiden begynder vi at gå hjem igen så vi kan spise middagsmad kl.11.30.

Når vi er færdig med at spise, gør vi klar til sovetid i barnevognen eller på en madras indenfor.

Når børne har sovet, det de kan, kommer de op og får tilbudt frugt.

Så er det tid at bliver hentet og få informeret om vores dag til mor eller far og vigtigt sagt pænt farvel.

DagplejepædagogInger Skovgaard Pedersen Mobil: 21 26 73 91

Forældre informerer om barnets dag derhjemme, eventuel ændring i søvn, besøg og hvem afhenter og gerne et tidspunkt for afhentning.

Jeg fortæller også om vores dag, hvad vi har oplevet i løbet af dagen.

Søvn er vigtig for barnet trivsel, så barnet får lov til at sove, så meget som det har behov for. Hvis ikke andet er aftalt.

Positiv indstilling og være nærnærende, så barnet har tillid til mig og jeg fortæller at nu er det sovetid enten i barnevognen eller på en madras/ weekendseng.

Indhold til Tasken: 2 sæt tøj (bodystocking, bluse, bukser, strømper)

Udetøj: termotøj, regntøj, vinterhue, vanter og fodtøj. Vi aftaler hvad der ellers skal i tasken i forhold til årstiden.

Tøj der gerne må blive beskidt.

Vi går i legestue for at mødes med andre børn og deres dagplejer fra legestuegruppen. Nogle gange er vi i legestue i kort tid, andre gange spiser vi både formiddag og middagsmad.

I Legestuen holder vi fastelavn og julefest og 3 gang om året afvikler vi også TOPI i heldagslegestue.

En gang om måneden har vi heldagslegestue, hvor barnet bliver afleveret og hentet i legestuen.

Barnevogn og taske skal med i legestuen.

Adressen på legestuen er: Skovvejen 49

Mandag:  Kl. 6.30 – 16.15