Dorte Filtenborg

Dorte langt hår, sort/hvidt billede

Jeg hedder Dorte Filtenborg og bor på Fredensvej i Bjerringbro. Jeg er født i 1970, er gift med Søren og sammen har vi 2 børn Line (1994) og Mads (1997). Jeg er uddannet kontorassistent, men har arbejdet som dagplejer siden 2008. Min fritid bruger jeg på min familie, hus, have og sommerhus som jeg nyder at gå og hygge om.

Dortes hus, flere plan med røde sten

Jeg bor i et stort røgfrit hus uden husdyr og jeg har min dagpleje i hele underetagen. Her er der plads til både leg og fordybelse i trygge rammer. Jeg bor i et naturskønt område med kort afstand til både åen og skoven. Dette bruger vi rigtig meget og nyder at lege i forskellige omgivelser.

I mit dagplejehjem går jeg ind for at skabe tryghed, nærvær og omsorg for det enkelte barn. Mit hjem skal være et rart sted at komme for både børn og voksne.

Jeres barn vil opleve en tryg hverdag med faste rammer i form af sove- og spisetider.

Vi starter dagen med at lege og hygge indtil alle er kommet. Herefter spiser vi formiddagsmad inden vi går på tur eller ud i haven.

Frokost spiser vi enten hjemme eller vi tager madpakker med. Hvis vejret tillader det, spiser vi gerne ude.

Når børnene vågner, er der eftermiddagsmad, hvorefter der igen er mulighed for leg og fordybelse.

Vi går i legestue en gang om ugen og i heldagslegestue en gang om måneden pt om fredagen. Fastelavnsfest afholdes hvert år med udklædte børn og tøndeslagning. Til jul deltager vi i julegudstjeneste med efterfølgende æbleskiver i kirkecentret. De sidste år har vi haft mulighed for at invitere bedsteforældre med.

DagplejepædagogInger Skovgaard Pedersen Mobil: 21 26 73 91

Jeg forventer, at vi som voksne kan tale ærligt og åbent om barnet og barnets udvikling. Husk at fortælle mig, hvis der er specielle forhold omkring barnet, jeg skal vide og tage hensyn til. Et godt forældresamarbejde er utroligt vigtigt for barnets tid i dagplejen.
SovetidBørnene sover i deres medbragte barnevogn. De børn der har brug for det, får en formiddagssøvn. Til middag puttes børnene mellem 12 og 12.30 og sover til de vågner (med mindre andet er aftalt med forældrene).
Praktisk informationBarnets taske skal indeholde skiftetøj samt overtøj/fodtøj til den aktuelle årstid. Barnet får sin egen hylde hos mig med plads til bleer og håndklæde. Hvis barnet bliver sygt, vil jeg gerne vide det enten pr sms eller tlf. Er det noget smitsomt, oplys det da gerne, så det kan gives videre til de andre forældre. Hvis jeg bliver syg stiller jeg barnets taske sammen med barnevognen under halvtaget.

Mandag:  Kl. 06.30 - 16.15

Tirsdag:   Kl. 06.30 - 16.15