Birthe Glud Nielsen

Jeg hedder Birthe, jeg er gift med Jan, han arbejder på Grundfos. Jeg har været dagplejer siden 2002, jeg nyder mit job som dagplejer, det er et meget livsbekræftende job at være med til at se og medvirke til den udvikling, der er hos aldersgruppen 1-3 år.

Jeg elsker naturen og bevægelse, det er sundt for barnet og for mig, derfor har jeg certifikat i Grønne Spirer og DGI.

Jeg lægger stor vægt på at både barn og forældre er trygge ved mig, og min erfaring siger mig, at det gør det lettere for alle, at I kommer på besøg nogle gange inden opstart, så har barnet set mig og de nye legekammerater og forældrene kender lidt til mig

Plads til leg udenfor

Inde i gangen har jeg garderobe og pusleplads, jeg har et stort lyst legeværelse.
Vi spiser inde i stuen ved spisebordet, hvis ikke vi spiser udenfor.

Ude foran huset har jeg et stort overdækket område, som vi leger rigtig meget på og omme bag ved har jeg en stor sandkasse og plads til at køre scooter osv.

Jeg har en gammel hund på 14 år, ham er vi ikke sammen med, han har sit eget område i huset

Dagligdagen

Vi starter med morgenmad til de tidlige børn, hvor efter vi ofte sidder ved spisebordet og hygger med puslespil, tegner osv. i ca. 30 min før vi går ind på legeværelset

Hvis der er et barn, der skal sove formiddagssøvn, vil det typisk være mellem 8 og 9. Ved 9-tiden får vi formiddagsmad, hvis vejret er godt tager vi det med ud, vi går i skoven, på legepladsen eller måske på udflugt. Ca. kl. 11 gør vi klar til at gå hjem og spise, hvis vi ikke har madpakke med. Kl. ca. 12.15 er der putte tid i ca. 2 -2½ timer alt afhængigt af barnet. Vi får frugt og brød og vi leger på værelset eller ude på legepladsen. Ca. 30 min før min lukketid begynder vi at vaske legetøj og rydde op.

Så vidt det er muligt er vi i legestue 1 gang om ugen.

Vi laver forskellige aktiviteter i skoven.

Til fastelavn slå vi katten af tønden.

Til påske finder vi påskeæg som påskeharen har gemt.

Sankthans laver vi bål.

Til halloween laver vi forskelligt pynt.

Til jul finder vi ting til dekorationer, bager, laver gaver, dansere om juletræ, går til julegudstjeneste

Dagplejepædagog

Mette Fink Knudsen Mobil: 41 71 91 57

Forældresamarbejde

Jeg har et godt og åbent forældresamarbejde. Jeg vil spørge ind til barnet - hvordan nattesøvnen har været og hvordan weekenden er gået. Jeg lægger stor vægt på at I som forældre er åbne over for mig, spørger hvis I undrer jer over noget jeg gør, så tager vi en snak om det.

I vil få en seddel med de forskellige planer og aktiviteter, som jeg regner med, at vi får udført, men der kan og vil være ændringer, da alle børn skal have noget ud af aktiviteten.

Sovetid

Formiddagssøvn ca. 8-9

Middagssøvn 12-14.30 alt afhængig af det enkelte barn.

Praktisk information

I vil få udleveret en kasse til barnets skifte tøj, overtøj, affaldsposer osv. Hvis I får noget skiftetøj med hjem, så skal der lægges noget nyt i dagen efter, så der altid er et helt sæt.

Bleer, skumklude beder jeg om, når pakken er tom.

Hvis jeg bliver syg, vil I blive ringet op af morgentelefonen, hvor de informere jer om, at jeg ikke arbejder og om I skal bruge gæstedagpleje. Der skal altid være et fungerende telefonnr. på stamkortet og i bogen.

Jeg vil stille barnets kasse og overtøj ud på trappen så I kan hente det.

Hvis jeg allerede aftenen før ved, at jeg ikke arbejder dagen efter, så skriver jeg til jer.

Barnevognen kan stå her fra mandag til fredag. I weekender og helligdage skal den med hjem, det skal kasse og overtøj også.

1-2 gang om mdr. er vi heldagslegestue, der skal I aflevere barnet i legestuen om morgen og hente igen om eftermiddagen, I skal også have barnevognen og kassen med frem og tilbage.

Åbningstider

Mandag: Kl. 06:15-16:00