Bente Bang Jensen

Mit navn er Bente Bang Jensen. Jeg er gift med Bjarne og vi bor i et hus med en dejlig lukket have i Bjerringbro. Vi har 2 døtre, 2 svigersønner og 5 børnebørn.

Jeg har arbejdet som dagplejer siden december 1991, afbrudt af et år på seminariet, hvor jeg tog den pædagogiske grunduddannelse og et år i en privat virksomhed som tjener. Jeg har deltaget i adskillige kurser, for at dygtiggøre mig indenfor barnets trivsel, udvikling, forældresamarbejde, iagttagelsesformer og personlig udvikling.

Jeg vil meget gerne være ude for at udvikle det motoriske både i skoven, haven og på legepladsen.

Legeværelset

Jeg har et dejligt lyst værelse, hvor der er forskellige legesager, her hører vi musik, synger og danser.

Måltiderne og forskellige aktiviteter som kræver bordplads, foregår i mit køkken/alrum.

Vi starter dagen gerne med stille og rolig leg på værelset. Gerne med tæt nærvær, små samtaler, knus, bøger, en sang eller musik.

Formiddagen bruges gerne ude, enten i haven, besøg hos kollegaer, skoven eller legestuen.

Når der er spist frokost og sovet en lur, er der frugt/brød og leg.

Jeg arbejder efter de gældende læreplanstemaer, og deltager i de forskellige arrangementer, der er i forbindelse med forskellige traditioner. herunder jul, påske, fastelavn.

Dagplejepædagog Inger Skovgaard Pedersen Mobil: 21 26 73 91
ForældresamarbejdeDet er meget vigtigt for barnets trivsel, at forældrene og jeg har et godt samarbejde, dette forsøger jeg at bidrage til ved at lytte til, spørge ind til, det forældrene fortæller at være nysgerrig på, hvordan de ser/oplever deres barn i forskellige sammenhænge.
SovetidDa det har stor betydning for barnets udvikling og trivsel, med et godt søvnmønster, forsøger jeg i samarbejde med forældrene at tilrettelægge dagen bedst muligt mht. evt. morgen og eller middagssøvn.
Praktisk informationBarnet medbringer hver dag en taske, pakket med bleer, skiftetøj, udendørs tøj efter årstiden, den tages med hjem hver dag og tjekkes. Hvis jeg er syg, vil der blive ringet fra kontoret om morgenen. Hvis barnet har en barnevogn stående, vil garageporten blive åbnet for afhentning af denne. Ved heldags legestue tages barnevognen med frem og tilbage af forældrene.

Mandag: Kl. 6.15 - 16.00

Tirsdag:  Kl. 6.15 - 16.00